Život je skvělý a ještě lepší je v Multicaře M25 :-))



Alfa Romeo 155 2.0 TD

24. listopadu 2008 v 23:01 | David |  Moje auta
Alfa Romeo 155 2.0 TD - Moje páté italské auto

Klasický sedan Made in Italy

Alfa Romeo 155 byla mým prvním autem s turbodieselovým motorem. O proti benzinovým autům, které jsem do té doby měl byla spotřeba 6 litrů nafty skutečně z jiného světa. Auto mělo 63 litrovou nádrž takže akční radius byl tak akorát 1000km.

Další věc proč jsem toužil po Alfě byla skvěla zkušenost z Alfou 75. Bohužel očekávání bylo příliš veliké a 155 se ani zdaleka nemohla rovnat skvělé 75.

Alfa 155: karoserie má klínovitý tvar což dodáva autu dynamiku
Interier:
měl sportovní střih přesně podle očekávání. Sadačky měly dobré boční vedení a posaz byl spiše nižší. Čalovnění bylo v kombinaci textilu a kůže. Přístrojová deska byla černá potažená měkčeným plastem. Posez za volantem byl velice příjemný a volant měl skutečně dokonalý věnec, který padnul skvěle do ruky.

Interiér Alfy 155 dle otáčkoměru benzinová verze

Výbava:
dalo by se říci, že v základu. 2x elektrické stahování oken, ruční seřizování bederní opěrky, loketní opěrka, roletka na zadním okně, elektrický šíbr, mlhovky, tažné zařízení.

Karoserie:
byla spíše hranatá dle diktátu tehdejší módy. Výrazně klínovytý profil propujčoval autu nezvyklou dynamiku a auto i dnes vypada na silnici skvěle. Kufr měl objem plně dostačujících 500 litrů.

Motor:
ve skutečnosti se do této Alfy nemontoval motor z její stáje ale byl jím koncernový turbodieselový motor Fiat. Byl to ještě komůrkový systém s nepřímím vstřikem paliva. Ve velkém mrazu měl agregát problém nastartovat a když naskočil tak kouřil jak Tatra. Turbodmychadlo nemělo proměnou geometri lopatek tak měl motor výrazný torbo-efekt. Do dvou tisíc otáček šel motor bez turba. Přesně ve dvou tisících turbo zapnulo z výfuku vylétly saze a auto se dávalo v celku svižně do pohybu. Motor měl chladič oleje a mezichladič stlačeného vzduchu.

Parametry:
řadový čtyřválec na příč
objem..........................................1929ccm
rozvod..........................................ohc
výkon..........................................66kw při 4100 ot./min
točivý moment.............................186 N.m při 2400 ot./min

Podvozek:
nastavení bylo spíš tvrdé. Auto trpělo na nedotáčivost. Při dálničních etapách podvozek držel zvolenou stopu bez problému ale na okrskách si nebyl jistý a měl tndenci odskakovat. Auto bylo stavěno na rychlé přesuny po kvalitním asfaltu.

Brzdy:
dalo by se říci, že byly slabinou celkově vyváženého vozu. Brzdy byly v předu kotoučové ale bez vzduchového chlazeni a vzadu klasické bubny. Při tvrdém brždění z velkých rychlostí se brzdy velice přehřivaly a dokonce šel od kol velice často bilý kouř. Životnost brzdových desek byla velice nízká.
Alfa 155 byla skvělá v poháru cestovních vozů a DTM

S autem jako takovým jsem byl spokojen a určitě bych s ním jezdil déle ale osud chtěl jinak.
Přišla osudová havárie u Litvínova na totálně zmrzlé vozovce ve zhruba 90 kilometrové rychlosti jsem s autem dostal smyk a po čumáku vletěl do příkopu. Celý předek byl zničen. Hlavním problémem byly chladiče vody,oleje a vzduchu. Po asi ne moc kvalitni opravě se uvolnila hadice od olejového chladíče a při jizdě po dálnici auto ztratilo skoro veškerý olej. Toto se stalo osudným pro turbo, které už nedávalo správné tlaky a motor se v létě velice hřál.

Auto muselo pryč a novým vozem se měl stát Fiat Marea 1.9 JTD s moderním a ekonomickým motorem.
Jeden z důvodů proč jsem nekoupil další Alfu bylo i to že model 156 nenabýzel to co bych od Alfy čekal, přeci jenom "trans-axle" v 75-ce byl z mého pohledu nedostižný a k Alfe sedí, proto jsem se vrátil zpět k Fiatu, který nabízí dobrý kompromis cena-kvalita-užitná hodnota.

Video Alfa DTM



 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Jan Jan | E-mail | Web | 10. prosince 2014 v 13:50 | Reagovat

Alfička je moc krásné auto. Já si potrpím na luxusní auta http://www.milujirizeni.cz/rady-a-tipy/

2 alu kola Alfa Romeo alu kola Alfa Romeo | Web | 7. srpna 2018 v 17:29 | Reagovat

Pomyslná kola společnosti Alfa Romeo se ubírají správným směrem, a tak to nyní vypadá, že se blýská na lepší časy. Třeba se zase jednou stane designovou ikonou rozpalující srdce vášnivých řidičů..

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.