Život je skvělý a ještě lepší je v Multicaře M25 :-))



Alfa Romeo 155 2.0 TD

24. listopadu 2008 v 23:01 | David |  Moje auta
Alfa Romeo 155 2.0 TD - Moje páté italské auto

Klasický sedan Made in Italy

Alfa Romeo 155 byla mým prvním autem s turbodieselovým motorem. O proti benzinovým autům, které jsem do té doby měl byla spotřeba 6 litrů nafty skutečně z jiného světa. Auto mělo 63 litrovou nádrž takže akční radius byl tak akorát 1000km.

Další věc proč jsem toužil po Alfě byla skvěla zkušenost z Alfou 75. Bohužel očekávání bylo příliš veliké a 155 se ani zdaleka nemohla rovnat skvělé 75.

Alfa 155: karoserie má klínovitý tvar což dodáva autu dynamiku
Interier:
měl sportovní střih přesně podle očekávání. Sadačky měly dobré boční vedení a posaz byl spiše nižší. Čalovnění bylo v kombinaci textilu a kůže. Přístrojová deska byla černá potažená měkčeným plastem. Posez za volantem byl velice příjemný a volant měl skutečně dokonalý věnec, který padnul skvěle do ruky.

Interiér Alfy 155 dle otáčkoměru benzinová verze

Výbava:
dalo by se říci, že v základu. 2x elektrické stahování oken, ruční seřizování bederní opěrky, loketní opěrka, roletka na zadním okně, elektrický šíbr, mlhovky, tažné zařízení.

Karoserie:
byla spíše hranatá dle diktátu tehdejší módy. Výrazně klínovytý profil propujčoval autu nezvyklou dynamiku a auto i dnes vypada na silnici skvěle. Kufr měl objem plně dostačujících 500 litrů.

Motor:
ve skutečnosti se do této Alfy nemontoval motor z její stáje ale byl jím koncernový turbodieselový motor Fiat. Byl to ještě komůrkový systém s nepřímím vstřikem paliva. Ve velkém mrazu měl agregát problém nastartovat a když naskočil tak kouřil jak Tatra. Turbodmychadlo nemělo proměnou geometri lopatek tak měl motor výrazný torbo-efekt. Do dvou tisíc otáček šel motor bez turba. Přesně ve dvou tisících turbo zapnulo z výfuku vylétly saze a auto se dávalo v celku svižně do pohybu. Motor měl chladič oleje a mezichladič stlačeného vzduchu.

Parametry:
řadový čtyřválec na příč
objem..........................................1929ccm
rozvod..........................................ohc
výkon..........................................66kw při 4100 ot./min
točivý moment.............................186 N.m při 2400 ot./min

Podvozek:
nastavení bylo spíš tvrdé. Auto trpělo na nedotáčivost. Při dálničních etapách podvozek držel zvolenou stopu bez problému ale na okrskách si nebyl jistý a měl tndenci odskakovat. Auto bylo stavěno na rychlé přesuny po kvalitním asfaltu.

Brzdy:
dalo by se říci, že byly slabinou celkově vyváženého vozu. Brzdy byly v předu kotoučové ale bez vzduchového chlazeni a vzadu klasické bubny. Při tvrdém brždění z velkých rychlostí se brzdy velice přehřivaly a dokonce šel od kol velice často bilý kouř. Životnost brzdových desek byla velice nízká.
Alfa 155 byla skvělá v poháru cestovních vozů a DTM

S autem jako takovým jsem byl spokojen a určitě bych s ním jezdil déle ale osud chtěl jinak.
Přišla osudová havárie u Litvínova na totálně zmrzlé vozovce ve zhruba 90 kilometrové rychlosti jsem s autem dostal smyk a po čumáku vletěl do příkopu. Celý předek byl zničen. Hlavním problémem byly chladiče vody,oleje a vzduchu. Po asi ne moc kvalitni opravě se uvolnila hadice od olejového chladíče a při jizdě po dálnici auto ztratilo skoro veškerý olej. Toto se stalo osudným pro turbo, které už nedávalo správné tlaky a motor se v létě velice hřál.

Auto muselo pryč a novým vozem se měl stát Fiat Marea 1.9 JTD s moderním a ekonomickým motorem.
Jeden z důvodů proč jsem nekoupil další Alfu bylo i to že model 156 nenabýzel to co bych od Alfy čekal, přeci jenom "trans-axle" v 75-ce byl z mého pohledu nedostižný a k Alfe sedí, proto jsem se vrátil zpět k Fiatu, který nabízí dobrý kompromis cena-kvalita-užitná hodnota.

Video Alfa DTM



 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Jan Jan | E-mail | Web | 10. prosince 2014 v 13:50 | Reagovat

Alfička je moc krásné auto. Já si potrpím na luxusní auta http://www.milujirizeni.cz/rady-a-tipy/

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.