Život je skvělý a ještě lepší je v Multicaře M25 :-))



Alfa Romeo 75 2.0 TS

24. listopadu 2008 v 23:00 | David |  Moje auta

Alfa Romeo 75 2.0 TS - Moje třetí italské auto

Alfa Romeo 75 2.0 TS rok výroby 1987 bylo bez pochyby jedno z mých nejlepších aut.
Karoserie byla typická pro svoji dobu: hranatá s klínem

Byla to všechno jen náhoda nebo osud? Sám nevím, ale když jsem navštívil jeden z Chrudimských autobazarů a viděl jí tam stát bylo rozhodnuto. Regata musí pryč!! Chci charizmatickou Alfu 75. Cena na bazaru byla pouhých 35 000 korun.


Hned při koupi jsem musel vyřešit utrženou přední hardy spojku na kardanu. Byla to záležitost třech tisíc korun. Vyměnit olej, filtr a už se jezdilo.

Výbava:


Auto bylo plně vybaveno. Mělo spustu na tu dobu perfektních vychytávek, které skvěle fungovaly.
Například všechna okna v elektrice, elektrická zrcátka, kontrolu nedovřených dveří, čidlo na množství kapaliny ostřikovačů, čidlo opotřebení brzdových destiček, čidlo které upozornilo na prasklou žárovku osvětlení vozu, čidlo na stav baterie a její výkon, čidlo na tlak oleje v motoru v Barech, čidlo na stav brzdové kapaliny a servo kapaliny.
Sedačky byly textilní s dobrým bočním vedením. Volant seřiditelný ve všech směrech.Přední mlhová světla a ostřikovače předních světlometů. Vůz byl vybaven šíbrem.

I ruční brzda měla perfektní design a novozovala pocit páky v letadle.

Karoserie:


byla spíše hranatá s výrazným klínovitým tvarem. Kolem předních oken byly ochrané plasty. Počet pasažerů 5. Průměr otočení je 10.1 metru

Kola:


měla rozměr 195/60 r14" a ráfky byly ze slitiny magnesium.

Motor:

Ke svíčkám vede osum kabelů

byl to skvělý řadový čtyřválec s nezaměnitelným chraplavým zvukem. Rozvod byl řešen řetězem a stylem DOHC se dvěma ventily na válec. Systém zapalování sviček byl řešen dvěma mechanickýmy rozdělovači. Každý z rozdělovačů zapaloval 4 svíčky každou v jednom válci. Válec měl tudíž dvojité zapalovaní směsy z čehož plyne označení Twin Spark (dvojí jiskra)

Základní parametry:


Model ..................................................... 75 Twin Spark 2.0
příprava směsi ........................................ elektronické vstřikování
počet válců ............................................ 4 v řadě
vrtání ..................................................... 84 mm
zdvih ...................................................... 88.5 mm
max. výkon.............................................. 107kw při 5800 ot/min
baterie.................................................... 55 Ah - 12V
kapacita nádrže...................................... 50 litrů

Jízdní vlastnosti:


Popis jízdních vlastností se dá stručně popsat jako dokonalý. Motor byl uložen v předu podélně. Z motoru byl vyveden kardan, který pokračoval podlahou k zadní nápravě kde byla uložená spojka za ní převodovka a diferencial.
ukázka centrálního uchyceni výfuku, stabilizace zadní napravy, převodovky, torzních tyčí


Z tohoto popisu jasně plyne, že auto používá k pohonu systém "trans-axle" a tím pádem bylo skvěle vyvážené.
Celý tento systém skvěle funguje, ale ma i své slabiny.Tím že kardan byl spojen napřímo s motorem měl vlastě i jeho otáčky. Jestli-že motor točil 5000 otáček tak kardan také a tím pádem byly gumové hardy spojky a vymezení vůle kardanu velice namáhané a potřebovalo častější servis.
Ale zpět k jízdě. Auto se skvěle vedlo do zatáček. Při troše tréningu jste se bez problému naučili jezdit zatáčku driftem což bylo velice efektní.
Podvozek dokázal velice dobře filtrovat nerovnosti. Přední naprava byla odpružena torzními tyčemi a tlumiči, zadní náprava měla vinuté pružiny a tlumiče.

Brzdy:


Na obou nápravách byly kotoučové brzdy. V předu klasicky na náboji ale v zadu byly nasazeny na poloosách. Při výměně byl u zádní nápravy horší přistup.

Kufr:


byl o objemu 400 litrů což je dobrý údaj ale trpěl špatným tvarováním právě diky pohonu zadní nápravy. Podlaha kufru byla vyboulená kvůli uložení převodovky.

Celkový dojem:


Auto bylo jako celek absolutně perfektní. Mnozí říkají poslední pořádná Alfa a mají asi pravdu protože nic podobného jsem už nikdy neřídil. Pokud si dnes chcete koupit takto postavené auto musíte sáhnout hodně hluboko do kapsy. Ferrari nebo Maserati nic jiného made in Italy nekoupíte.
Video Alfa Romeo 75




 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Karel Karel | E-mail | Web | 2. července 2016 v 2:17 | Reagovat

Také mám starší Alfu, pokud bys na ní chtěl pneu, vím o místě, kde je seženeš nejlevněji, viz web

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.