Život je skvělý a ještě lepší je v Multicaře M25 :-))



Fiat Marea 1.9 JTD SX sedan

24. listopadu 2008 v 23:02 | David |  Moje auta
Fiat Marea 1.9 JTD SX sedan - Moje šesté italské auto


Byla už zima když jsem se vydal se svou již značně ojetou Alfou 155 do pražského autobazaru AAA Auto. Měl jsem tam vyhlidnutý sedan, který v té době nebyl na chrudimsku prakticky vidět. Po projíždce s prodejcem jsem usoudil, že cena 199 000 kterou jsem ukecal na 194 000 je adekvátní za 2 roky starý vůz s již moderním turbodieselem CommonRail. Bez váhání jsem se pustil do nového dobrodružství.

Foto mého vozu pořízené v Chorvatsku


Vůz Fiat Marea 1.9 JTD jsem koupil koncem roku 2003 v autobazaru AAA Auto.
Než jsem ale auto s tímto motorem koupil tak jsem si nejdříve opatřil nějakou literaturu, která by mě seznámila s tímto systémem vstřikování paliva. V té době již byly nějaké informace o tom že vstřikovače CommonRail se mohou zadřít díky "suché" naftě a vyměna jednoho vstřiku vyšla na 20 000 Kč. Pro mě to byla noční můra!!! Co když se to stane zrovna mě a ja půjdu s 80-ti tisicema do servisu?? Sem si řikal to abych šel požádat o hypotéku protože to je balík.
Ale "o.k" pokrok nezastavím a pokud chci moderni diesel musím to risknout.

V bazaru jsme vyřešili všechny doklady a hurá domů pochlubit se co mám za pěknej a moderní stroj.

Tak si tak jedu po dálnici z Prahy na Hradec a u Shellky ale v opačném směru najednou ztráta výkonu motoru!!! Motor prostě nereagoval na přidání plynu a chcípl!! Ve 140km/h vám chcípne motor v pro vás novém autě!!!! To byl šok. Na přístrojovce svítila pro mě v té době absolutně neznámá kontrolka. Vypadala jako tyčinka co něco rozprašuje. Jako vstrikovač nafty.
Bylo mě zle. Sám na dálnici v autě, které nejede. Byla tma a já zkoušel pořad startovat co když se chytne a naskočí. Po půl hodině jsem vyklekal baterku a byl jsem už totálně v pr....
Jediný co jsem mohl udělat bylo zavolat odtahovou službu, což jsem taky udělal. Přijeli po dvaceti minutách auto naložili a odvezli do Prahy do Fiatu k Dojáčkovi. Tam měli non-stop příjem vozidel. Prý se na to ráno podívaj. Za odtah mě zkasírovali o 5000Kč. Tak jsem zavolal domu, že zůstávám v Praze. Přespal jsem naštěstí u známého.
Brzo ráno jsem běžel na metro a rychle do servisu co s tím. Tam dobili baterku sedli do auta otočili klíčkem a co? Auto hned chytlo. Jeli jsme ho projet na dálnici a žádný problém nebyl. Tak jsem zaplatil 2000 za prohlídku a diagnostiku a hurá domů.
Doma jako-by se nic nestalo auto jezdilo ale najednou po dvou dnech auto stoji a zase svítí ta kontrolka. Auto jsem odvezl do Fiat Pardubice kde po všech mozných kontrolách pršli na to nafta jde do motoru napěněná a našli v pomocném čerpadle v nádrži kousek červeného plastu ktery vypadal jako uštipek z víčka od plastového kanystru. Bylo po problému a auto mě již dobře sloužilo

Výbava:

2x elektricky stahovaná boční okna, elektrická bederní opěrka, výškově stavitelný volant a řidičovo sedadlo, automatická klimatizace, 4x airbag, ABS, servo.

Motor:
ve všech směrech perfektní moderní turbodiesel se systémem CommonRail a s proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla.
Při průjezdu obcí klidně můžete nechat zařazený pátý rychlostní stupeň a na konci obce přidat plný plyn a motor bez jediného zaváhání plyně zrychluje. Vyborná věc pro dlouhé a časté cestování.
Parametry:
řadový čtyřválec na příč
objem....................................1910ccm
rozvod....................................ohc
výkon.....................................81kw při 4000 ot./min
točivý moment........................200 N.m při 1500 ot./min

Velkou výhodou vozu byla nádrž na 65 litrů nafty a kombinace s nizkou spotřebou. Při mém stylu jízdy mělo auto bez problémů akční radius okolo 1150km. Při cestě do Chorvatska není problém jet z Chrudimi až do Dubrovníku na jednu nádrž což je kolem 1200 km.


Podvozek:
dá se říci kompromis, ale spíše tvrdší. Slabinou jsou tyčky stabilizátoru tzv. rybí prsty, které na českých silnicích hodně trpí a tudíž je nutná častější výmněna.

Brzdy:
hodnotím jako průměr ve své třídě. Ve předu jsou vzduchem chlazené kotouče a vzadu klasické bubny. Zajímavý údaj je že přední kotouče jsem nikdy neměnil a mají tedy najeto 370 tisíc km.


Pohled na podvozek motor a převodovku
Pohled na nádrž a zavěšení zadní nápravy
Zde je pohled na nově vyměněné pravé předni rameno



Fotky poškození.
Každý auto za svůj život utrží pár šrámů. Ani moje Marea nebyla vyjímkou. Bohužel ty šrámy byly pro autíčko dost bolestivé
Poškození sněhem v Rýmařově
Takto mě auto rozbili přímo v servisu Fiat Pardubice
Výměna nárazniku a světel.
Video Fiat Marea

Zde je veškerý popis servisních úkonů, které byly na autě provedeny



FIAT MAREA 1,9 JTD

Datum koupě: 4.12.2003 cena:194000 Kč
Najeto při koupi vozu: 81000 t.km



KAROSERIE

Druh: sedan
VIN číslo:
Typ:186A6000
Barva: bílá

MOTOR

Max. výkon [kw]/ot.min.: 81/4000
Spotřeba: 7 /4.5 /5.4 nafty
Zdvih.objem [cm3]: 1910ccm
řadový čtyřválec napříč






1) Výměna oleje a filtrů při 90 000 kilometrech
VÝMĚNA ROZVODOVÉHO ŘEMENU (DAYCO 990Kč 90 000 km)
Výměna napínací kladky mikro řemenu (LUK 1850Kč 98 000 km)
Výměna předních tlumičů (DELPHI cena za kus 1800Kč 100 000 km)

2) Výměna oleje a filtrů při 105 000 kilometrech
Olejový filtr (PUROLATOR 200Kč)
Vzduchový filtr (ALCO 200Kč)
Naftový filtr (EFI 150Kč)
Pylový filtr (PUROLATOR 350Kč)
1 litr oleje (CHEVRON TEXACO 5W-40 Hawoline Ultra 270Kč)

3) Výměna oleje a filtrů při 120 000 kilometrech
Výměna brzdových destiček (FERRODO 1000Kč 120 000 km)

4) Výměna oleje a filtrů při 135 000 kilometrech
Restartování řídící jednotky ve Fiatu porucha airbagu - opraveno (997Kč)

5) Výměna oleje a filtrů při 150 000 kilometrech
Začíná svítit kontrolka žhavení!! 151 000 km
VÝMĚNA ROZVODOVÉHO ŘEMENU (DAYCO 990Kč 150 000 km)
VÝMĚNA NAPÍNACÍ KLADKY (LUK 2400Kč 150 000 km)
VÝMĚNA VODÍCÍ KLADKY (LUK 1100Kč 150 000 km)
Výměna tyček stabilizátorů pravá + levá 160 000 km (MEYLE 589Kč za kus)
Začíná svítit kontrolka vstřikování!Porucha relé ventilátoru č.1
Začíná svítit kontrolka airbagu!

6) Výměna oleje a filtrů při 167 000 kilometrech
Ztráta výkonu motoru zaslepení EGR ventilu (oprava Fiat 1200Kč 171 000 km)
Výměna ložiska v levém zadním kole (SKF 1800Kč 175 000km)
Výměna klínového řemenu (DAYCO 661Kč 171 000km)
Výměna zadních brzd

7) Výměna oleje a filtrů při 185 000 kilometrech
Technická kontrola a emise 4.9.2005 neuvěřitelný,ale úspěch!!

Výměna spojky (VALEO 6500Kč 195000km)
Nová sada zimních pneumatik (BARUM POLARIS 2150Kč kus 200 000km)

8) Výměna oleje a filtrů při 200 000 kilometrech
Výměna ložiska v pravém zadním kole (SKF 1800Kč 200 000km)

9) Výměna oleje a filtrů při 215 000 kilometrech
Výměna pneumatik za letní při 215 000 km

10) Výměna oleje a filtrů při 230 000 kilometrech
Oprava střechy,výka kufru a zadního skla po pádu sněhu.

11) Výměna oleje a filtrů při 245 000 kilometrech
Výměna rozvodového řemenu (DAYCO 990 Kč)
Výměna napínací a vodící kladky (sada LUK 3600 Kč)
Výměna vodní pumpy.
Výměna předních brzdových destiček (FERRODO 1000 Kč)

12) Výměna oleje a filtrů při 260 000 kilometrech

13) Výměna oleje a filtrů při 275 000 kilometrech
Výměna mikro řemenu a kladky ve 280 000 kilometrech (LUK 3000 Kč)
Výměna řemenice ve 282 000 kilometrech (LUK 3500 Kč)

14) Výměna oleje a filtrů při 295 000 kilometrech

15) Výměna oleje a filtrů při 310 000 kilometrech
Výměna stabilizátoru přední nápravy
Výměna tyček stabilizátoru

16) Výměna oleje a filtrů při 325 000 kilometrech

17) Výměna oleje a filtrů při 340 000 kilometrech
Výměna brzdových destiček a zadních brzd při 345 000 kilometrech

18) Výměna oleje a fitrů při 355 000 kilometrech
Výměna brzdového válce (2200Kč)
19) Výměna oleje a filtrů při 370 000 kilometrech



Prodej vozu za 40 000 Kč a koupě Fiatu Grande Punto 1.3 MultiJet
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Jirka Jirka | E-mail | 18. září 2012 v 1:09 | Reagovat

Zabrousil jsem sem jen náhodou. Sám vlastním Alfu s velmi podobným motorem. Nemůžu než pogratulovat k minimu údržby a vysokému nájezdu, který Mařka zvládla a ještě se za rozumný peníz prodala!

2 convertible bridesmaid dress convertible bridesmaid dress | E-mail | Web | 10. ledna 2013 v 9:06 | Reagovat

Ive constantly questioned concerning this topic and Im pleased to work out that you just simply lined it well. might your propose the other blogs to scan that will have far more facts on this topic? Thanks.
http://www.elsedress.org

3 ghostie ghostie | Web | 17. června 2015 v 17:16 | Reagovat

hezké :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.