Život je skvělý a ještě lepší je v Multicaře M25 :-))



Chip Tuning

20. února 2009 v 7:56 | David |  Všeobecně


Mám nachipováno!!!!

Po krátké rozvaze jsem si řekl, že výkonu není nikdy dost a že by stálo zato trošku ten motůrek nadopovat novou silou.
Jediný z čeho jsem měl těžkou hlavu bylo, jaké firmě auto svěřit. Přečetl jsem hromadu písmenek na různých diskuzních fórech a po zkušenostech ostatních kolegů řidičů Fiatek jsem dospěl k firmě X tuning.

Dohodl jsem si termín, který mě vyhovoval a věci se daly do pohybu.

Na bývalé chrudimské Aralce jsme se sešli a pokecali o veškeré problematice s tím spojené. Jejich chování bylo skutečně profi. Do ničeho mě nenutili a osvětlili mě jak prováděnou úpravu tak i jak s autem zacházet a čeho se vyvarovat aby vše fungovalo tak jak má.

Slovo dalo slovo a já řekl své ano a svatba mého auta s jejich softwarem začala. Jako profesionálové ani nepotřebovali zvednout kapotu a vše se odehrálo přes kabel v interieru kde se napíchli do řídící jednotky mého Puntíka a stáhli originál softwar.

Po zhruba 15-ti minutách byl soft v jejich notebooku kde ho zkopírovali a zálohovali pro případ že bych chtěl vše vrátit do původního stavu. Druhou kopii posláli přes mobilní internet do firmy kde do mého softu nahráli svá data a ty pak dali zpět do Punti.
Pozměněná data byla nahrána zpět do řídící jednotky. Když bylo hotovo tak jsem byl vyzván k projížďce s tím že si to mám pořádně vyzkoušet. Nechtěli zatím ani peníze a jeli na další schůzku do Hradce Králové na chip BMW X5.

Sedl jsem do auta a že teda pojedu. První kilometry auto jelo svižněji ale popravdě se mě nezdálo takový jak bych čekal. Tak jsem jezdil jezdil a bylo to lepší a lepší. Po najetí asi 50 km jelo auto jako když ho někdo nakopne do zadku!!! Neskutečnej rozdíl. Motor byl ve všech režimech silnější a kolem 1800 až 2700 ot.min. jel s opravdu velkou silou. Byl jsem nadšenej a samozřejmě, že jsem nadšenej. Auto totiž pojede ještě líp.

Po zhruba čtyřech hodinách se ozvali chlapci z tuningu co a jak tak jsme byli sednout zase na benzinku. Srovnali jsme se finančně a sepsali se mnou záruční protokol na provedenou úpravu.Dostal jsem od nich ještě originál soft. Rozloučili jsme se a bylo hotovo. Celá tato uprava trvá kolem jedné hodiny.

Když vše zhrnu tak bylo dobře, že jsem si něco přečetl, protože například první kilometry byly fakt sirový a výkon se dostavoval postupně. Byl jsem na to připraven jak ze strany tuningové firmy tak i z článků z netu a bylo to skutečně tak.
Další důležité věci jsou nepřejíždět olej, nedržet motor dlouhodobě v maximálním výkonu a postupně motor zahřívat a schlazovat. Toto je třeba dodržet pro správný chod auta.

Důležita jsou samozřejmě čísla. Tak tedy:

Výkon motoru před úpravou byl 75 koní 190 Nm
Výkon motoru po úpravě je 95 koní 230Nm

Nárůst 20 koní a 40Nm je skutečně hodně znatelný.

Celkově jsem rád, že jsem do toho šel. Už když jsem měl Mareu tak jsem o tom přemýšlel, ale odkládal jsem to a když už byla hodně ojetá tak jsem už nechtěl dát ty peníze do úpravy. Tady to je věc jiná auto chci mít aspoň 4 roky tak se pěkně povozím.

 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa


Komentáře

1 Lilly Lilly | Web | 20. února 2009 v 8:04 | Reagovat

Ahoj moj blog je špecializovaný pre dievčatá.Nájdeš tam vela rád,tipov,trikov a poradňu...Tak pod kuknút :)

2 patrik patrik | 20. února 2009 v 12:27 | Reagovat

no nekecej, ja to chci taky!!!kolik to stoji na filcku?

3 patrik patrik | 20. února 2009 v 12:30 | Reagovat

hmm, tak nic.u filcky by to hodilo jen 6kw navic, coz je asi malo:-(

4 patrik patrik | 20. února 2009 v 12:53 | Reagovat

Lilly- kdyz uz tak horlive propagujes svuj web na starnce psanou muzem, a urcenou prevazne muzum, cekal jsem, ze se pokocham pohledem na obnazene casti tveho nebo jinych zenskych tel.S tim na co jsem vsak narazil, jsem se nejak nemohl ztotoznit a byl nucen si opet zapnout zip:-)

5 shiver shiver | Web | 20. února 2009 v 13:22 | Reagovat

Zdar. Ten chip je fakt super pak ti auto pujčím ať ho projedeš. Ta Lilli mě tam dala fakt "parádní" komentář a ten web je taky šílenost:-)))

6 David David | Web | 20. února 2009 v 13:23 | Reagovat

Možná se stavím

7 patrik patrik | 20. února 2009 v 13:50 | Reagovat

stav, budes vitan

8 danik danik | 22. února 2009 v 22:53 | Reagovat

No nazdar..dělaj i postarší tenerky? :))

9 David David | Web | 23. února 2009 v 0:05 | Reagovat

No jasně, že dělám i starý Trenky, musí to být plnej střik a je to hotový:-)))))

10 danik danik | 23. února 2009 v 7:31 | Reagovat

hele, mě je jedno, jak to uděláš..když někam zapojíš nějaký dráty a pak to pojede líp, nemám s tím problém a i bych ti za to něco dal..nějakou drobnost :)

11 martin martin | 28. února 2009 v 18:38 | Reagovat

Ahoj Davide. 20 koní z 1,3 tak to gratuluju. Hodnota je z měření nebo z letáku?

Akorát nechápu proč se zlepšuje průběh výkonu až po ujetí nějaké vzdálenosti :-o

12 David David | Web | 1. března 2009 v 12:21 | Reagovat

Osobně jsem to neměřil na brzdě, ale kolega si nechal také čipnout Grande ale 1.9 JTD a byl s tím na brzdě a slibovaný výkon z letáku byl i naměřen. To, že ten výkon tam nebyl hned mě taky  překvapilo ale skutečně po najíždění kilometrů jelo auto líp a líp. Na brzdu s tím asi časem půjdu zajímá mě to

13 martin martin | 1. března 2009 v 20:20 | Reagovat

Jestli to není tím, že naplňuje do ROM paměti informace z čidel. Možná, že při smazání základného programu padá do nouzového režimu a musí si naplnit data??

PS: Koupili jsme si na chalupu JAWA125 Travel místo Simsona. Tak jsem to byl dneska zajíždět. Uff. Dobrá jebárna.

14 David David | Web | 1. března 2009 v 20:50 | Reagovat

Něco v tom smyslu říkali.

Tyjo tak to je nářez. Určitě mít doma 125 je dobrý je to sranda. Sám můžu potvrdit z CeBRa:-))

15 martin martin | 1. března 2009 v 21:06 | Reagovat

Dal jse m25 km. Při prvních km se to nechtělo vytočit nad 5 tis ot. Hrůza. Pak se to zlepšilo. No uvidíme, ale stála pakatel. Cebro je podle mě jiná liga ;-))

16 Chiptuner.cz Chiptuner.cz | E-mail | Web | 2. března 2009 v 17:18 | Reagovat

Davide, gratuluji k čipu, skvělá volba

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.