Život je skvělý a ještě lepší je v Multicaře M25 :-))



Multicar M25

10. listopadu 2009 v 9:57 | David |  Multicar M25

Multicar M25-sklápěč


Po dlouhé době jsem našel chvilku pro svůj blog. Nebyl čas, ale teď chvilku mám.
Téma je jasné. Multicar M25. Můj věrný souputník.

Tak a teď to důležité.
Napíšu veškeré zkušenosti, opravy a vše co je zajímavé o tomto stroji.

Multicar M25 je výrobek pocházející z bývaleho východního Německa. Výrobcem byl koncern IFA. Jedná se o malý nákladní automobil, s oficiální celkovou hmotností do 3.5t, který je vybaven hydraulikou pro sklápění.

Tak to by byl stručný úvod. Teď podrobněji o důležitých prvcích tohoto skvělého náklaďáčku.

Začneme motorem.
Motor

Jedná se čtyřtaktní, vodou chlazený 4-válcový diesel.

Zdvih. objem [cm3]: 1997
Max. výkon [kw]: 33.1/3000 ot.min.

Motor jako takový je prakticky bezporuchový, nežere olej, ale trochu kouří. Problém je trochu v zimě kdy se mu nechce neskočit ani po minutovém žhavení.
Z tabulky to vypadá na slaboučký agregátek, ale zdání klame!! To co chybí motoru dotáhne do pomala nastavená převodovka.
Pohled na svod výfuku (rez) a sání motoru. Za očko nahoře se upína kabina. Dole v levo je vidět dynamo s řemenem, chlazení a radiator.
Pohled na vstřiky, skleničku a palivovou pumpičku. Vlevo dole je vidět čerpadlo.
Sklenička s pumpou v detailu.
Převodovka

Má 4 stupně vpřed a jeden vzad.

Řazení bylo malinko problém. Po opravě převodovky, respektive výměně synchronů a seřízením táhel řazení Mulča řadí tak jak má.

Pokud je Mulča prázdná, tak není problém rozjet auto na trojku. V porovnáni s osobním autem je totiž Multikáří trojka jako u osobáku jednička.


Zpátečka se řadí v pohodě, bez problémů.

Strom řazení:
  • zpátečka: plně pákou doleva a dopředu.
  • Jednička: pákou doleva a dopředu
  • Dvojka: přímo dozadu za jedničkou
  • trojka: ze dvojky dopředu malinko do prava a do předu
  • čtyřka: přímo dozadu za trojkou
Za převodovkou je kardanka a ta přenáší sílu na zadní nápravu.
Pohled na rychlostní skříň. Dole je vidět přiřazení čerpadla hydrauliky.
Řadící páka


Emise: nesplňuje žádnou normu EU.

Karoserie a šasi:

Kabina je řekněme primitivní budka osazena dvěma sedačkama. Řidičova je odpružena vzduchovou pístnicí s možností nastavení váhy řidiče.
V kabině se nachází ovládání hydrauliky pro sklápění, volant, pedály a jednoduchá přístrojovka. Kabina se dá odklopit směrem vpřed.

Šasi je lisované z ocelových profilů a je neskutečně pevné s minimálním kroucením.
Pohled na pracoviště řidiče. Mimo rámeček z leva: čudlík nahoře je žhavení, pod ním je zapínání světel na druhé straně je žlutý hranatý přepínač na z. mlhovku a pod ním je kolečko na stěrače a ostřikovače.
Uvnitř rámečku z leva: kontrolka zapnute uzávěrky, žhavení, dobíjení, tlak oleje, blinkry, varovné blinkry, dálková světla.
Budíky z leva: množství paliva, rychloměr, teploměr a prázdné kolo je pro počítadlo motohodin.
Pod volantem je v levo páčka na blinkry.
Sklopená korba i kabina
Hmotnost a užitná nosnost.

Hmotnost prázdné Multicari je 1750kg.
Užitná nosnost je podle techničáku 1750kg.

Z toho nám plyne že auto je oficiálně homologováno do 3.5t celkem. Je to proto, aby Multicaru mohli řídit lidé s řidičákem na osobák!!
Jinak podle výrobních dokumentů je Multicara dimenzovaná na 2.2t nákladu.

To je kubík betonu, kubík a půl písku nebo drtě.


Systém pro sklápění

Tento model Multicari je osazen jednostraným sklápěcím systémem (vzad)
Korba je vana na beton, tudíž se nedají sklopit bočnice.
  • Sklápění se ovládá z kabiny řidičem.
  • Sešlápnete spojku a přiřadíte pákou u podlahy čerpadlo hyd. oleje.
  • Stále držíte spojku a zvednete přepouštěcí ventil který sepne okruh.
  • Přidáte třetinu plynu a pouštíte spojku. Korba se zvedá
  • Kontrolujete pohledem sklápění
  • Pokud nechcete vyklopit vše, sešlápnete spojku a zavřete ventil hydrauliky (korba jde dolů)
  • Po dokončení činnosti, zavřete ventil a odpojíte čerpadlo
Ovládání sklapěcí hydrauliky.
Pístnice a mechanizmus zdvihu.

Podvozek

počet náprav: 2 - poháněná je zadní

v předu jsou jednoduchá kola, v zadu jsou kola dvojitá (tupláky)

Odpružení je listovími pery s gumovími dorazy

Disky jsou půlené takže se dají demontovat a pneumatiku je možné vyměnit i v garáži. Pneumatiky mají duše.
Rozměr pneu je 23x5 PR9 (používám Mitas)

K odpružení a tím pádem ke konfortu ježdění jde jen říci, že je to katastrofa!!! Prázdná Multicara skáče jako koza. Pokud je naplněna tak se jízdní vlastnosti trochu zlepší.
Pohled na kolo zadní nápravy. 12 šroubů ve středním kruhu je pro sundání náboje. Náboj se musí sundat při demontáži vnitřního kola tupláku. Vnitřní kruh šroubů na disku je pro sundání kola z náboje. Vnější kruh šroubů je pro demontáž disku a sundání pneu.
Brzdy

Brzdy jsou velkou slabinou vozu. Nedoporučuju naložený auto pustit z kopce na neutrál!!! Dole to prostě nezabrzdí!!! Z kopce jedině se zařazeným kvaltem a průběžně přibržďovat!!!

Pokud se blížíte k přechodu pro chodce, tak už z dálky sondujte pohyb lidí ať máte čas na brždění!!!

Nelepte se na auto před vámi!!!

Brzdy jsou bubnové, hydraulické, dvouokruhové.

Údržba

Jako každý auto, i Multicara potřebuje sem tam promazat a poštelovat.
Mulča je osazena mnoha pohyblivými systémy, které mají své předepsané mazací úkony. Je to takzvaný mazací plán.
Na přední nápravě, převodce řízení, čepech, spojce a kardance jsou maznice které je třeba po čase projít a promazat.
Motorový olej měním po roce i s filtrem.
Při koupi jsem měnil náplně v diferenciálu a v převodovce (doporučuji)


Ventily a jejich vúle
Sací - 0.2mm
Výfukový - 0.4mm

Provozní náplně podle udržovací příručky

  • Motorový olej:
SAE 15W/40 pokud je motor používán v létě, teplota okolo 20 - 30 °C
SAE 10W/20 pokud je motor používán v zimě, teplota okolo 0 - -30 °C

Výměna motorového oleje má být provedena po 10 000 Km

  • Převodový olej:
Převodový olej SAE 80 EP např. Mogul Trans SAE 80

Výměna převodového oleje má být provedena po 50 000 Km nebo každé 2roky.

  • Rozvodovka (diferenciál):
Olej do převodovek - rozvodovek SAE-90 (PP13 nebo PP90) např. Paramo Gyrol SAE-90

Výměna náplně rozvodovky má být provedena po 50 000 Km nebo každé 2 roky.

  • Hydraulický olej:
Hydraulický olej 46 R (11 litrů) výměna 500 provozních hodin nebo 1 rok.
Mikro-S-čistič vyčistit po 50 hodinách provozu.
Pohled na jednu z mnoha maznic (očištěný stříbrný šroub)
Opravy a výměny

  1. Oprava diferenciálu ( 8000Kč)
  2. Oprava brzd - výměna prasátek na z.nápravě (5600Kč)
  3. Výměna chladiče za repasovaný ( 4500Kč)
  4. Oprava elektroinstalace (2200Kč)
  5. Kompletní výměna pneu za nové (10 000Kč)
  6. Repasování dynama-celkem 3x (4600Kč)
  7. Výměna oleje a filtrů (1500Kč)
  8. Nová baterie (6000Kč)

Závěrem
Celkově musím říci, že Multicara je skvělý dělník, který nemá konkurenci. Auto hodně uveze a všude se vejde. Je to daleko lepší stroj než Avia. Jediná vada na kráse je, že Mulča je nepohodlná, netopí a všude do ní fouká a teče. Dalším mínusem jsou celkem drahé náhradní díly a vysoká cena při koupi.


========== rok 2011 ==========

V roce 2011 jsem nechal opravit a upravit korbu. Vana na beton mě nevyhovovala a tak se konec korby uřízl a nastavil rovnou plochou. Korba se zavírá jako kontejnerovka a je to paráda:-))




Po předělání korby muže vzít Mulča i dvě europalety. Dříve to nebylo možné kvůli šikmině, která znemožňovala VZV manipulaci a vytáhnutí vidlí. Teď je z Mulči o kousek univerzálnější stroj:-))

V roce 2011 byla provedena výměna dynama za alternátor. Byli seřízeny vstřiky (multicara otevírá při 150) a ventily. Koupil jsem nové gumy a vyměnil motorový a hydraulický olej.

V dubnu 2011 se mě při jízdě s asi 0.8 m3 betonu rozletěl diferenciál na 2 kusy. Vyjížděl jsem z betonárky a zhruba po 400 metrech se ozvala strašlivá rána. Myslel jsem že do mě někdo ze zadu narazil. Kouknu rychle do zrcátka a za mnou lítaj po silnici součástky!!! Byl jsem v celku vyděšenej!!! Vypadalo to jako kardanka ještě s něčím. Rychle jsem zastavil, vyskočil z auta a šok. Za mnou 50 metrů olejová stopa, půlka kardanu i s hruškou diferáku se válela u prostřed silnice. Ještě že to někdo po cestě netrefil autem. Letěl jsem to pozbírat a označil jsem místo nehody. Rychle na benzinku pro sorbent aby se vstřebal olej na silnici. Pak co z betonem na korbě?? Přeházel jsem ho lopatou na Avii. Ještě nebyl tak tvrdej, bych ho z Mulči nedostal jinak než zbiječkou. Byla to v celku šílená zkušenostUsmívající se Od této chvíle jezdím s Multicarou co nejvíce u kraje vozovky, aby při nějakém dalším defektu nebyl bordel po půlce silniceÚžasný

Foto z garáže. roztržený diferenciál z mé Multicary

Detailní pohled na štěp.


Pohled na vyštíplý zub. Zub se vklínil do soukolí a to se díky ohromnému tlaku roztrhlo.

========== rok 2012 ==========
========== rok 2013 ==========
========== rok 2014 ==========
========== rok 2015 ==========

Zdravím všechny, po dlouhé době jsem na blogu a chci se podělit o další zkušenost s Multicarou.

Po zimě 2014/2015 se mi začala ztrácet voda. Zpočátku jsem si myslel, že teče chladič nebo je netěsnost na některé z hadic. Ale pravda byla jinde. Tekla vložka na 4 válci. První dvě gumičky zpuchřely a tím pádem šla voda ven z bloku. Poslední gumička to ještě držela, ale vše bylo jen otázkou času kdy i ta povolí a voda proteče do oleje a bude amen.
Takže vše bylo jasně dané. Objednal jsem nové sady vložky, písty, kroužky, gumičky a těsnění pod hlavu.

Takže sundat most na kterém drží očko kabiny, Odpojit tu trochu elektriky ke žhavení, sundat v trubky ke vstřikům, ventilový víko, kalviaturu ventilů, vyntad tyčky, povolit a sundat hlavu. To bylo všechno celkem rychle hotové, ale pak přišel oříšek. Vyndat písty a vložky.
Takže vypustit olej a sundat olejovou vanu, postupně vyndat ojnice s písty (je dobré si poznačit !!) a nakonec poslední hrůza a tou je vyndat staré vložky.

Tyčky, klaviatura ventilů, šrouby hlavy

Hlava motoru

Ojnice a staré písty

Doslova dolování staré vložky z bloku motoru. K vytažení musel být požit přípravek. Pro představu, zavitové tyče jsme na poslední vložce ohnuli a vložka stále nešla ven. Po kombinaci stahování šrouby a brutálních ran kladivem vložka vyjela.

Ještě jeden detail tahání vložek.

Příprava nové vložky k zasazení do bloku. Na Vložce jsou nové gumičky ale pro sicher jsem vložku trochu potřeli klasickým červeným tmelem, aby netekli. Blok byl v místě gumiček už dost sežraný.

Nové vložky jsou zasazeny v bloku

Nové písty jsou s čepované na ojnicích

První pár pístů je usazen


Vše je komplet.

Takže pak už jen tešnění pod hlavu a nasadit hlavu. Zbytek je jasný, tyčky, klaviaturu ventilů, udělat vůle ventilů, ventilový výko, nasadit hadice na vstřiky a trochu té elektriky. Dole je vana kterou jsem dal na tmel, nalít olej a zkusit štěstí :-)

Multicara vrčí jako nová !!!!!!

Díky za zhlédnutí a snad jsem někomu pomohl

 

33 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

Zobrazit vše (204)
Zobrazit starší komentáře

101 ares ares | E-mail | 13. února 2014 v 10:50 | Reagovat

mám dotaz jakým směrem se točí motor m25

102 jojo jojo | E-mail | 4. března 2014 v 9:49 | Reagovat

Zdravím,
zohnali ste tú dielenskú príručku na multicar m25? mohli by ste mi ju poslať na mail: joyovalo@gmail.com
budem Vám vďačný, ďakujem

103 jojo jojo | E-mail | 4. března 2014 v 9:51 | Reagovat

[97]: Zdravím,
zohnali ste tú dielenskú príručku na multicar m25? mohli by ste mi ju poslať na mail: joyovalo@gmail.com
budem Vám vďačný, ďakujem

udržovaciu príručku mám, ak chcete pošlem.

104 libor libor | E-mail | 12. března 2014 v 19:44 | Reagovat

dobrý den nemá někdo el.schema na multinu m24-25 prosím o zaslání na mail
díky

105 notrh notrh | E-mail | 17. března 2014 v 10:29 | Reagovat

Zdravím,
v dílenské příručce jsem se dozvěděl, že obsah oleje v diferenciálu je 3,5 litru a zároveň jsem se někde jinde dočetl, že hladina oleje by měla být až po okraj plnícího hrdla. Koupil jsme tedy 4 litry oleje, nalil je tam a stále hladina není plná po okraj. Co má tedy přednost? Obsah 3,5 litru oleje nebo naplnit až po okraj? Nerad bych něco zbytečně zanedbal...děkuji.

106 ManuManu ManuManu | E-mail | 15. dubna 2014 v 21:36 | Reagovat

Možná by se to mohlo hodit je to hlavně čitelný: http://avto-elektro-shemy.ru/wp-content/uploads/2011/12/ifa_m25_el_shema1.jpg

docela mi to dalo zabrat to najít :)

107 hrdla hrdla | E-mail | 14. července 2014 v 11:22 | Reagovat

Zdravím majitele tohohkle skoro skvělého stroje....
Vše je v pohodě, až na to řízení...
Nedělal jste někdo posilovač, ten tam fakt chybí... Pokud ano hoďte mi nějaké fotky a info do mejlu. Díkec, multikáře 3x zdar

108 M-P9 M-P9 | E-mail | 10. srpna 2014 v 20:38 | Reagovat

Ahoj všem,
skvělý článek, skvělý blog.
Uvažuju o M25 na přestavbu domu a tady jsem našel asi vše co jsem hledal.
Dík autorovi, dík všem za příspěvky, zkušenosti odkazy.
M.

109 ondrej galik ondrej galik | E-mail | 23. srpna 2014 v 10:11 | Reagovat

potřebuji vyměnit vstřikovaci čerpadlo na m25 a nevim jak se ma nastavit potřeboval bych navod na vyměnu aspusob nastaveni dik

110 Sláva Sláva | E-mail | 27. srpna 2014 v 11:39 | Reagovat

[107]:Zdar, mám tam posilovač pomocí pístnice asi z avie, má přímo na sobě ovládací páčky na obě strany, takže jsou k ní přivedený jen hadice- přívod od čerpadla a zpátečka do nádržky. Čerpadlo jsem koupil na vrakáči- servopumpa řízení z nějakého auta, má na sobě řemenici, vyrobil jsem z plocháče úchyt a vsadil ho přes delší řemen do okruhu ventilátoru chladiče a altíku. Pak jsem namontoval nádržku a pístnici přikotvil přez brutální plocháč přivařenej k rámu zespoda a napojil místo původní tyčky řízení. Zkusim najít nějaký fotky. Zatím!

111 sláva sláva | E-mail | 27. srpna 2014 v 15:03 | Reagovat

raritka-když jsem ještě neměl odpruženou radlici:-)
http://uloz.to/x7ktoPhn/imag0174-jpg

112 sláva sláva | E-mail | 27. srpna 2014 v 15:06 | Reagovat

http://uloz.to/xkzow4RH/imag0176-jpg

113 M25 M25 | E-mail | 4. října 2014 v 18:31 | Reagovat

Dobrý den, nemáte prosím někdo čitelné schéma elektroinstalace m 25 s popisem jednoltivých částí?

114 Jan Jan | E-mail | Web | 7. října 2014 v 12:34 | Reagovat

Co se týče stavebních strojů, oblíbil jsem si http://www.manek.cz/ Mají pestrou nabídku a já na stavbě zazářím. Všechno rychleji a efektivněji udělané.

115 Michal B. Michal B. | E-mail | 16. prosince 2014 v 22:58 | Reagovat

cau cau prosim o radu, shanim nekde na kolik Nm se dotahuje hlava na M25.dekuji za rady

116 David David | E-mail | 19. prosince 2014 v 13:01 | Reagovat

Ahoj. Neví někdo náhodou kolik oleje prijde do předního diferenciálu u Multicary M25 4x4? Díky David

117 Luboš Luboš | E-mail | 29. prosince 2014 v 9:55 | Reagovat

Prosím nemá někdo schéma hydraulické systému M 26,potřebuji elektromagnetické ventily z hlavního rozvaděče,dobré by bylo funkční chéma,díky.

118 jozef jozef | E-mail | 1. ledna 2015 v 16:14 | Reagovat

Prosim vas pošle mi niekto dielensku priručku na M 25 dakujem

119 milan milan | E-mail | 5. ledna 2015 v 1:34 | Reagovat

zdravim, prosím vás je tu někdo kdo má příručku na M25 potřebuji si udělat generalku motoru. a shaním příručku  kvuli přesahum valce momenty atd..děkuji milan

120 jan jan | E-mail | 6. ledna 2015 v 21:33 | Reagovat

zdravim chci se zeptat kolik stoji prepis na M25 dekuji za odp.

121 Ladys Ladys | E-mail | 7. ledna 2015 v 9:50 | Reagovat

mám problem s hydraulickym čerpadle / nemá sílu / můžete mi poradit zda to jde spravit ? dík L

122 Peter Peter | E-mail | 25. ledna 2015 v 16:46 | Reagovat

Zdravím. Chcem poprosiť o radu z akého vozidla je možné namontovať volant na Multicar 25. Moj mám polámaný a novýje drahý. Ďakujem.

123 Hugo Hugo | E-mail | 9. února 2015 v 22:33 | Reagovat

Zdravím.Chci se zeptat jestli nemá někdo skušenosti s hledáním VIN na M25.Podle komentáře jednoho s uživatelů jsem ho na onom místě na šasi nenašel.Ještě bych potřeboval poradit jak na sjednání povinného ručení,cena přes deset tisíc mi připadá docela přemrštěná nehledě na ekopoplatek při převodu 10000,-Kč.Čauky

124 hugo hugo | 10. února 2015 v 21:01 | Reagovat

Je možné tak vysoké povinné ručení

125 tomas tomas | 24. února 2015 v 18:44 | Reagovat

Zdravim vsechny,chtel bych se zeptat na cenu povinneho ruceni,ja se ptal u kooperativy a rekli mi asi 9tis,coz mi prijde dost,je mi 25,dekuji za info

126 jarda jarda | 24. února 2015 v 18:48 | Reagovat

[120]:  10tis eko dan a prepis normalne

127 pepa pepa | 24. února 2015 v 20:48 | Reagovat

[125]: zkus čpp nebo srovnavač pojištění.
Já platím kolem 4 000Kč

128 bob bob | 24. února 2015 v 23:44 | Reagovat

Zdravim Jak docilim vyšší rychlosti nad 50 km u multicar M25 aniž by motor šel do maximálních otáček.

129 pepa pepa | 26. února 2015 v 21:35 | Reagovat

Zdravím. Náhodou jsem zavítal na váš blog,a posílám pár odkazů odkud čerpám já.

http://nd.svetluska.cz/katalog-multicar-m25/rozcestnik/katalog-rozcestnik.aspx

Kupuju tady díly na svou M25

Snad to někomu pomůže

130 Franta Franta | 1. března 2015 v 9:24 | Reagovat

[125]: Ted jsem pojišťoval u ČPP za 2 200,-. Je to pojištěné jen na tři měsíce ale jezdit můžeš celý rok. V zelené kartě je napsán celý rok, ani zmínka o konkrétnich měsících. Jen běda jak mimo ty tři měsíce zaviníš havárku, tak to všechno zaplatíš.

131 Tomáš Tomáš | 1. března 2015 v 19:09 | Reagovat

Zdravím chtěl bych se zeptat,proc jsou na některých m25 žluta čísla a na některých bila? je v tom nějaký rozdíl? Díky

132 pepa pepa | 1. března 2015 v 20:53 | Reagovat

[131]:Zdravím. žlutá čísla byly na náklaďáky a dodávky(firemní vozy).Jak je to teď ????

133 pepa pepa | 1. března 2015 v 21:02 | Reagovat

[125]:Jen se neboj Franto. Oni z ČPP  za 3 měsíce pošlou další složenku.Já to dávám na zimu do depozitu na DI.Stojí to stovku,a hlavně to okamžitě ukončí pojistku. A na jaře zp. do ČPP.

134 tomas0072 tomas0072 | E-mail | Web | 3. března 2015 v 11:44 | Reagovat

Generální opravy a výbrusy válců ! www.vybrusyvalcu.cz

135 Ing.Jan Dvořák Ing.Jan Dvořák | E-mail | 3. března 2015 v 13:53 | Reagovat

[5]:Dobrý den,sháním dílenský manuál na multicar 25. Děkuji za nabídky.

136 olda olda | E-mail | 4. března 2015 v 12:57 | Reagovat

Zdravím
Mohl by mi někdo poradit jak opravit stěrače?
a jak ho vydělat

137 Slávo Slávo | E-mail | 9. března 2015 v 17:05 | Reagovat

Môžte mi niekto napísať aká je hodnota prúdu z alternátora M 25. Potrebujem to kvôli výberu elektrického navijáku.
Ďakujem.

138 Robert Robert | E-mail | 18. března 2015 v 20:45 | Reagovat

Můžete mi prosím někdo poslat dílenskou příručku? molekrobert@seznam.cz Právě jsem si koupil M25 S3 a tak nějak z toho začínám mít noční můru. Je na ní fůra práce :( Právě teď bych potřeboval zjistit jak se dostat na zadní brzdy. Nerad bych něco poškodil. Děkuji všem za případné reakce :)

139 petr petr | E-mail | 18. března 2015 v 23:19 | Reagovat

dobry den nemate nekdo elektroschema kabiny a motoru diky. nemohu najit na netu.

140 petr petr | E-mail | 18. března 2015 v 23:19 | Reagovat

je to na multicar m25

141 bobyka111 bobyka111 | E-mail | 19. března 2015 v 18:53 | Reagovat

Nazdar chlapi,prosim o radu,udelal jsem go motoru která probehla dobře.Následovala montáž skříně oil. čerpadla a tam už byl problém jak to nastavit vůči vstri.čerpadlu.A pak jak nastavit vtri.cerpadlo a motor.Díky borci

142 bobyka111 bobyka111 | E-mail | 20. března 2015 v 18:04 | Reagovat

JO A JE TO M25

143 kamil kamil | E-mail | 22. března 2015 v 17:32 | Reagovat

Predstrik 4erpadla sa nastavuje na spojke a to vzmontovaním celého čerpadla z vozidlaNa telese spojky sú risky.

144 kamil kamil | E-mail | 22. března 2015 v 17:45 | Reagovat

schéma Multicar, upravená na moje vozidlo

[139]:

[139]:

145 petr petr | E-mail | 22. března 2015 v 20:57 | Reagovat

děkuji za schéma

146 Kyhovyra Kyhovyra | E-mail | 28. března 2015 v 11:39 | Reagovat

[137]:Zdravím, Na své multině mám naviják Elektrický lanový naviják CTA - 4,3 t - 12 V. Používám ho už 4 roky. Proud tahám z baterie multiny. nikdy jsem s napájením neměl problém. Akorát je třeba mít silné kabely od baterie k navijáku.

147 Roman Roman | E-mail | 4. dubna 2015 v 23:34 | Reagovat

Ahoj koupil jsem také Multicar M25. Potřebuje novou elektriku, udělat brzdy a opravit rozvod hydrauliky. Má někdo schema zapojení elektro a hydrauliky? a také prosím o zaslání dílenské příručky na mail rolson@email.cz Děkuji.
K Multicar mám koště a radlici, ani jedno nebudu potřebovat, tak oboje v případě zájmu prodám..

148 Kyhovyra Kyhovyra | E-mail | 6. dubna 2015 v 12:51 | Reagovat

Zdravím všechny vlastníky Multicar M25.
Podařilo se mi sehnat eletrické schéma i udržovací příručku. Ke stáhnutí jsou na odkazech.
http://ulozto.cz/xSuvB7xC/eletricke-schema-multicar-m25-jpg
http://ulozto.cz/xCQzpKdf/multicar-25-udrzovaci-prirucka-pdf

149 Franta Franta | E-mail | 8. dubna 2015 v 21:12 | Reagovat

[138]: Ahoj, to by mě také zajímalo jak se dostat na zadní brzdy/pakny. Vidím to tak že se musí sundat "ta příruba" co drží vnitřní kolo. Ale to je dost složité. Není na to nějaký fígl?

150 Robert Robert | E-mail | 9. dubna 2015 v 8:25 | Reagovat

jj stáhnout přírubu. Už to mám hotové. Jen originálně tam bylo jedno gufero ale tím že tam chcal olej tak tam někdo dal dvě tak jestli budeš kupovat díly tak na zadek dohromady 4ks gufer. Pozor na hadice. Na předek už nejsou potřeba kostky. Hadice dělají jeden konec závit a druhý očko. Stejně tak i hadice na zadku.

151 starý pes starý pes | E-mail | 9. dubna 2015 v 17:00 | Reagovat

TO CO TADY PÍŠEŠ JAK SE ŘADÍ JEDNIČKA ZNAMENÁ JEDINÉ.......MÁŠ TO V BORDELU A POKUD ŘADÍŠ TAK JAK JSI POUŽÍVAL UZÁVĚRKU NENÍ SE ČEMU DIVIT ! MÁM MULTI 15 LET , ŘADÍ LEHCE JAK V OSOBÁKU A JEZDÍ BEZ PROBLÉMU.POKUD JE ZAPLÁ UZÁVĚRKA - NESMÍ SE REJDOVAT VOLANTEM ! JE TO JEN NA VYJETÍ A OKAMŽITĚ VYPNOUT.....MULTI JE CELKOVĚ PEVNÉ AUTO ALE JE TŘEBA UMĚT JEZDIT ! KOLIKRÁT V TOM VIDÍM RŮZNÉ PAKA CO BYCH MU NECHAL TU MULTI AKORÁT TAK NALOŽIT A SLOŽIT LOPATOU A ZA JÍZDY BY SEDĚL NA KORBĚ .POKUD MÁTE NĚKDO ZÁJEM O FOTO JAK MÁ VYPADAT MULTI POŠLETE MEILA........

152 FRANC FRANC | E-mail | 9. dubna 2015 v 17:08 | Reagovat

jo přesně napsané , většinou jsou od neumětelů poškozené sinchrony na 1 a 2 kvaltu a nebo vyskakuje zpátečka , všechno je to tím že to má v drápech kdejaký MIGRIFIČ a RAS který to všechno dojebe a potom jsou problémy........

153 starý pes starý pes | E-mail | 9. dubna 2015 v 17:33 | Reagovat

[149]: CO SE TÝČE ZADNÍCH BRZD - POKUD JSI NĚJAKÝ ANTI MECHANIK RADĚJ SI TO NECHEJ UDĚLAT . U MULTI ABY PERFEKTNĚ FUNGOVALA RUČNÍ BRZDA TAK ŽE PRÁZDNÁ ZA JÍZDY LEHCE ZABLOKUJE ZADNÍ KOLA,SE MUSÍ  UDĚLAT PÁR ÚPRAV , NIC TO NESTOJÍ ALE JE TŘEBA MÍT CO2 NEBO JINOU SVÁŘEČKU A SPRÁVNÝ VECAJK NA ÚPRAVU PLOCHÁČE MEZI PAKNAMA CO OVLÁDÁ RUČNÍ BRZDA , ŽE MUSÍ BÝT PERFEKTNÍ A NAMAZANÉ LANOVODY A 100% VÁLEČKY A PAKNY BERU JAKO SAMOZŘEJMOST. DŮLEŽITÁ VĚC JE TAKÉ ZAJIŠTĚNÍ MATKY CO DRŽÍ NÁBOJ ! UŽ JSEM VIDĚL NĚKOLIKRÁT JAK TO CELÉ NĚKOMU VYPOCHODOVALO ZA JÍZDY , TO JE NA ZABITÍ ŽÁDNÁ SRANDA , CHCE TO DÁT VŽDYCKY NOVÝ TEN ZAJIŠTÓVACÍ ŠROUBEK PROTOŽE JE VĚTŠINOU PO NĚJAKÉM ŠPECIALISTOVI ZMORDOVANÝ ALE BACHA MÁ JEMNÝ ZÁVIT.....A BUBNY NECHAT SROVNAT !

154 LEXA LEXA | E-mail | 9. dubna 2015 v 18:58 | Reagovat

PRAVDA JE ŽE DNESKA ZA TÍM KOLCEM SEDÍ 85% ANTIŠOFÉRŮ A MLADÉ NEMÁ KDO NAUČIT AŽ NA SVĚTLÉ VYJÍMKY ALE TO JE MIZIVÉ PROCENTO A PODLE TOHO TO TAKY VYPADÁ....PROTO DNEŠNÍ VÝROBCI AUTOBUSŮ , CAMIONŮ DĚLAJÍ SKORO VŠECHNO V AUTOMATĚ , PROTOŽE TEN VLASTNĚ TOHO BLBCE HLÍDÁ A MOC MU TOHO NENECHÁ OVLÁDAT TAKŽE POKUD SE MU DAŘÍ ASPONˇUDRŽET SE NA CESTĚ TAK MŮŽE TAK AKORÁT ZLIKVIDOVAT BRZDY , POKUD BY TAKOVÉHO POSADIL TŘEBA DO T111 NEBO V3S, LIAZ A NEDEJ BOŽE Z DEVÍTKOU TAK SE TAK AKORÁT MOŽNÁ ROZJEDE A TÍM KONČÍ........

155 ADAMOVSKÝ ADAMOVSKÝ | E-mail | 10. dubna 2015 v 5:49 | Reagovat

píšete přesně jak to dneska vypadá...měl jsem z pracáku x "řidičů " ale popsat tady ty exoty - bylo by to na román.....z deseti možná jeden , jinak pořád v pazourách mobil , 99% jich kouří, někteří fetují, absolutně nemají šajnu o takové práci.....ta dnešní mládež je úplně vygumovaná...

156 HLISNIKOVSKÝ HLISNIKOVSKÝ | E-mail | 10. dubna 2015 v 20:08 | Reagovat

JO PÁNOVÉ NEBUDE DLOUHO TRVAT A DOBRÝ ŠOFÉR SE BUDE VYVAŽOVAT ZLATEM...........

157 Franta Franta | E-mail | 17. dubna 2015 v 13:43 | Reagovat

Píšete tu o řazení "jako v osobáku". Mám multinu M25 ještě řazení s pomocí spoustou táhel a kloubů. Je velký problém to předělat na tu jen jednu řadící tyč?

158 gross gross | E-mail | 18. dubna 2015 v 18:52 | Reagovat

já mám taky origo řazení na káře M25 a jde to jedna básenˇ.....zajisté se musí všechny vůle zlikvidovat , vyštelovat a namazat tak aby to mazivo co nejdéle vydrželo a dávat bacha při pouštění boudy , už několikrát jsem viděl jak ten juzek tou kabinou pere a neví že to šprajcuje páka řazení ! takovým migrifičům káru v žádném případě nedávat do drápů !!!

159 Roman Roman | E-mail | 23. dubna 2015 v 20:44 | Reagovat

[151]:Tak pánové, kdyby nekdo vedel poradiť jak zoštelovať  táhla na řazení,byl bych vdečný, Ne, že by mi to šlo uplne špatne,ale mohlo by to být i lepší. Díky za každou radu

160 jozef jozef | 17. května 2015 v 15:20 | Reagovat

[106]: maš tam kontrolnu šrubu

161 Patrik Patrik | 15. června 2015 v 17:41 | Reagovat

[58]: vůle ventilu:
0.2mm sání 0.4mm výfuk.
Pořadí válců 1-3-4-2. Válec č.1 je u setrvačníku.
Seřizování:
stříhá válec 1 seřizujeme 4
stříhá válec 3 seřizujeme 2
stříhá válec 4 seřizujeme 1
stříhá válec 2 seřizujeme 3
- neboli vždycky ob dva válce.
Na setrvačníku je značka OT, na mém konkrétně OT/1 a OT/2 (ještě tam je F/B) jsou vidět tou dirkou která je v přírubě převodovky směrem k nádrži.
To jsou značky podle nichž se určuje přesně v jaké fázi se písty ve válcích nacházejí.

162 Antonín Tůma Antonín Tůma | E-mail | 27. června 2015 v 17:15 | Reagovat

Ahoj zajima me ten posilovac na M25. Muzete mi to prosim popsat?
Dekuji
Tuma Brno
[95]:

163 Balik Balik | 24. srpna 2015 v 11:45 | Reagovat

dá se i multicar přestavět na diesel gas?

http://www.lpgprofi.cz/diesel-gas

164 Jirka Jirka | E-mail | 6. září 2015 v 13:09 | Reagovat

Moc prosim o pomoc. Potrebuju vymenit naftove cerpadlo a potrebuju pomoc s nastavenim. Vi tu nekdo jak? Multicar m25. DIK

165 Ladislav Pavliček Ladislav Pavliček | E-mail | 15. září 2015 v 20:09 | Reagovat

schéma elektroinstalace

166 pepa pepa | 29. září 2015 v 20:14 | Reagovat

zdravím . tak jsem zrovna pojistil m25.
za 1 400 Kč na rok.Zkusil jsem ten KLIK,
do pěti minut po odeslání mejlu volal pojišťovák a hlásil cenu!!! Pojišťovna AXA. Tak uvidíme pod 4 000 Kč jsem se jinde nedostal

167 Ilona Jegyináková Ilona Jegyináková | E-mail | 4. října 2015 v 13:27 | Reagovat

Zdravím všechny, měla bych takový malinkatý problémek, udělala jsem kompletní úpravu Multicar m25 vše je po novu, nebo upravené v novém laku atd... Opravovala jsem brzdy ale mám s nimi problém, pravá zadní brzda se mi po jízdě 6-10km přehřívá tak, že na kole neudržím ruku, levá se hřeje také, ale méně. Nemáte nějaké rady??? Předem děkuji Ilča

168 Ilona Jegyináková Ilona Jegyináková | E-mail | 12. října 2015 v 9:36 | Reagovat

Ahojky blogeři :) Tak už je to všechno ok, moc všem děkuji za pomoc a radu :)

169 Vašek Charvát Vašek Charvát | E-mail | 18. října 2015 v 22:20 | Reagovat

Zdravím všechny, sháním popis jednotlivých autopojistek v češtině ,německý originál už nelze přečíst.Pokud máte pošlete na mail, díky

170 Milan Milan | E-mail | 19. října 2015 v 22:21 | Reagovat

Zdravim. Mam multicar M25. Trosku horsie startuje zda sa mi akoby spadovala nafta spat do nadrze pretoze citit ze ma malo paliva. Vsimol som si ze niektore motory maju palivovy filter s odvzdusnenim hore vpravo od pumpicky paliva. Ja ho mam nalavo dole. Je to koli lepsiemu spadu nafty tym ze je palivovy filter vyssie ako pumpicka a skleneny palivovy filter?
vdaka

171 Helena Helena | E-mail | 21. října 2015 v 11:53 | Reagovat

Prosím,pošlete mi příručku na mulču 24, jedná se hlavně o schéma převodovky. díky

172 Bohuš Bohuš | E-mail | 8. listopadu 2015 v 22:03 | Reagovat

Zdravím všechny včera mi multicara přestala mazat , oleje je dost kde začít hledat díky

173 pepa pepa | E-mail | 18. listopadu 2015 v 20:26 | Reagovat

Zdravím,dlouho jsem hledal co je vlastně v m25 za oleje.Našel jsem www.oleje.cz/search/oils/?motor=31936
Co tam lejete do motoru?

174 Milan Milan | E-mail | 16. prosince 2015 v 19:25 | Reagovat

[5]:Zdravim,jeste plati okopirovani a zaslani manualu na multicaru,rad vam za to zapltim,dekuji Milan

175 smetka miroslav smetka miroslav | E-mail | 11. února 2016 v 10:00 | Reagovat

zdravim potrebuji poradit jak vytahnu vstriky dik

176 milan milan | E-mail | 22. února 2016 v 17:29 | Reagovat

[64]:ahoj mam mulcu s motorem vw,prijed se podivat 602535337

177 Milan Milan | E-mail | 22. února 2016 v 17:35 | Reagovat

Zdravim,prosim o manual na m25 nebo m26 4x4, zaplatim vasi cenu, prosim pomozte

178 milan milan | E-mail | 22. února 2016 v 17:37 | Reagovat

[177]:jeste dodavam cislo na manual m26 4x4, 602535337

179 Richard Richard | E-mail | 24. února 2016 v 16:37 | Reagovat

Skvělé stránečky, plné lásky k těmto malým dříčům..Mohl by jsi mi prosím poslat, pokud je to možné,třístranny-i vícestranný- výkres M 24, kde jsou okótovány všechny důležité rozměry pro stavbu RC modelu 1:16? Jaký je průměr obutých kol?

Díky moc

180 jirka jirka | E-mail | 25. února 2016 v 13:17 | Reagovat

Zdravím.
Pánové koupil jsem si multicar m 25.
Udělal jsem generálku.
Potřebují poradit,jaky olej do motoru.
S motorem jsem nic nedělal,motor je ok.

181 pafko pafko | E-mail | 3. dubna 2016 v 22:01 | Reagovat

AHOJTE MULTIKÁRISTI kúpil som RS 09 dvojvalec a je v ńom motor z multikar typ. 2KVD 8-2, obsah 800, r.v. 1969 poprosil by som o poradenie predvstreku, koľko má byť pred hornou úvratou, nastavoval som ho ako na RS 09 lebo predávajúci nepovedal že je to M22, ale to nebude správne. Vďaka za radu. S pozdravom

182 lubomir lubomir | E-mail | 19. dubna 2016 v 22:44 | Reagovat
183 lubomir lubomir | E-mail | 19. dubna 2016 v 23:11 | Reagovat

[172]:
Ahoj pepa, vyriešil si ten problém s mazaním? Ja ho mám tiež, avšak s tým rozdielom, že mne maže, no keď odveziem cca 5-6 fúr zhruba do vzdialenosti pol km, potom prestane mazať. Mám namotovaný tlakomer a keď maže, ukazuje tlak 0,4 Mpa. No potom akoby uťal 0 Mpa. Vymenil som olej 10W40, filter, skontroloval som sací kôš, či nie je upchatýa alebo prasknutý, tesnenie sacieho koša, všetko OK. Zhodil som ozubené čerpalo,  na súkolesí som tiež nič neobjavil. Skúšal som preštartovať aj bez spätného ventilu, ale nemazala ani tak. Skúšal som aj zaliať olejové čerpadlo, no pomohlo to len v jednom prípade. Najväčší paradox je však ten, že keď mulča postojí, väčšinou do druhého dňa, opäť začne mazať, ale len na tých 5-6 fúr. Budem vďačný za každú radu aj od ostatných, lebo neviem čo ďalej.

184 Miroslav Miroslav | E-mail | 7. května 2016 v 14:45 | Reagovat

Zdravim schanim dilensky manual na M25 mate někdo k poskytnuti?
A ještě mam maly problém když nalozim multikáru a rozjizdim se tak cela vybruje, cim by tot mohlo byt?

185 Ales Ales | E-mail | 20. června 2016 v 1:35 | Reagovat

Ahoj.
Narazil jsem na tyto skvele stranky.
Prosim o radu. Koupil jsem multicar m25 plosinu.
Chtel bych udelat ovladani start-stop z kose.
Kdyz multicaru nastartuju z kabiny a chcipnu elektromagnetem nadalku, zustane mi klicek v poloze kde mi sviti mazani .
Chci se zeptat, kdyz to necham v teto poloze delsi dobu, nemuzu neco odpalit?  
Dekuji za reakci
Ales

186 supak supak | E-mail | 29. června 2016 v 3:21 | Reagovat

prosim pekne schanim dilensky manual na M25

187 Gamod Gamod | 25. října 2016 v 9:47 | Reagovat

Výroba velkých pístů pro nákladní vozy a další větší vozidla:

http://www.almet-pistons.com/large-pistons/

188 Brunda Brunda | E-mail | 12. listopadu 2016 v 8:21 | Reagovat

prosim o radu jak vymenit ventilove sedla,na multicar m25(pokud tam jsou)nebo nemá někdo na prodej hlavu?

189 Gedys Gedys | 5. prosince 2016 v 10:44 | Reagovat

Broušení a opravy hlav motorů:

https://www.dieselcontrol.cz/brouseni-a-kontrola-hlav/

190 Marek Marek | E-mail | 11. ledna 2017 v 21:14 | Reagovat

Ahoj mám mulču už 4roky a je super dal jsem nové manžety na kulové čepy a celé to promazal protože už se nedal utáhnout volant nevím kolik má byt sbíhavost kol prosím poradte DÍK

191 Jaromir Jaromir | E-mail | 13. ledna 2017 v 10:12 | Reagovat

Sháním dílenskou příručku (manual) na Multicar m25. Postačí digitální verze za úplatu. Udržovací příručku již mám.
Předem děkuji za případnou reakci.

192 Lenka Lenka | E-mail | 2. února 2017 v 14:01 | Reagovat

Zdravím,

prosím o zaslání čitelného schématu el. zapojení pro M25.

Moc vám děkuji a přeji pěkný den

Lenka Dlabačová

193 Zdenek Zdenek | E-mail | 11. února 2017 v 21:39 | Reagovat

[56]: ahoj,předělal si m25? chci taky předělávat.Napíšeš mi cos vše potřeoval. Díky

194 Honza Honza | 17. února 2017 v 17:21 | Reagovat

Zdravím,prosím Vás neví někdo o korbě na multik. 25 3 stranna sklopka za rozumný peníz. Děkuji Honza

195 Miroslav Miroslav | E-mail | 2. dubna 2017 v 6:29 | Reagovat

zdravim
schanim dilensky manual na M25 posle mi někdo pekne prosim
Mira

196 Václav Václav | E-mail | 28. dubna 2017 v 17:11 | Reagovat

Dobrý den,chtěl bych poprosit o radu.Neví někdo kolik dát přesah vložek na m25? Děkuji za rady

197 Pepa Pepa | E-mail | 16. června 2017 v 10:48 | Reagovat

Prosím neměl by někdo schéma zapojení rozvaděče pro ovládání hydromotoru při napájení ze sítě plošiny na multicaru?

198 Davidwresy Davidwresy | E-mail | Web | 3. září 2017 v 8:47 | Reagovat

mount sinai internal medicine  <a href=http://lorcaserin.strikingly.com>buy lorcaserin uk</a>  how do green coffee bean pills work

199 Petr Petr | E-mail | 11. září 2017 v 13:11 | Reagovat

Dobry den,
Sháním dílenskou příručku na Multicar M25 a čitelné el. schéma. Postačí digitální verze za úplatu. Udržovací příručku již mám.
Předem děkuji za případnou reakci.

Petr

200 Štefka Rostislav Štefka Rostislav | 11. září 2017 v 14:24 | Reagovat

Ahojky chlapi,
nahodil jsem na Mulině na předky nové pakny a nemůžu nahodit bubny.Válečky jsou snad zamáčknuté,je tam nějaké štelování nahoře,ale to je zarezlé.
Co s tím.Budu muset nechat stočit bubny.
Díky za radu.

201 lenhoP lenhoP | E-mail | Web | 22. září 2017 v 0:02 | Reagovat

В числе различных типов тканей лен удерживает одно из основных мест по популярности. Названный материал впервые упоминается еще в древнеегипетских манускриптах и его использование помечается 5 тысячелетием до нашей эпохи. В различные времена и в разных странах мира лён находил применение для пошива предметов одежды, скатертей, вариантов сумок, нательного и постельного белья.

На нынешний день существует большое количество тканей, какие основные производители России и зарубежья выпускают из льняной пряжи. При всем этом именно благодаря добавлению разных органических ингредиентов достигаются самые различные параметры. Именно поэтому в нашем каталоге возможно встретить немыслимо широкий спектр льняных материй.

<a href=http://tvoylen.ru/index.php?route=product/category&path=297>мерный лоскут интернет магазин</a>

202 Daniel Daniel | E-mail | 2. října 2017 v 11:34 | Reagovat

Zdravím pořadí mi někdo jak nastavim rozvody? Popřípadě za jakýkoli příručky budu vděčný

203 Ramonzdom Ramonzdom | E-mail | 12. října 2017 v 19:18 | Reagovat

buy cialis online 20mg
http://cialiswalmartusa.com - cialis over the counter walmart
  cialis coupon code you have posted in this thread
<a href="http://cialiswalmartusa.com">cialis over the counter at walmart
</a> - viagra cialis or levitra which is best
order pills online no prescription

204 BrandonNal BrandonNal | E-mail | Úterý v 16:28 | Reagovat

Msrhxzwzb
Где рядом купить женские кожаные <a href=https://www.1prikid.ru/koshelki-portmone/>кошельки мода 2017</a>, Хочу купить в интернет магазине <a href=https://www.1prikid.ru/koshelki-portmone/>женские кошельки</a> 2010

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.